Wanaka

10 januari 2020 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een tocht van bijna 3 uur in een 4WD gemaakt. Samen met gids David gaan we off road (ja, ja Christiene) en rijden over een prive weg van een farm omhoog. Boven gekomen kunnen we van spectaculaire uitzichten genieten, we worden er stil van.... Hier zijn ook de filmopnames van de Lord of the Rings en Hobbit films gemaakt. David heeft zelf een farm gehad dus weet ons ontzettend veel te vertellen.

Dit boerenbedrijf beslaat een oppervlakte van zo'n 12.000 ha. en we rijden tussen de schapen, (vlees)koeien en herten. De aantallen zijn duizelingwekkend. Alle dieren leven het jaar rond in de vrije natuur. De schapen worden 2 keer per jaar geschoren, de lammetjes worden na een half jaar naar de slager afgevoerd. Het land is al zeker 100 jaar in het bezit van 1 familie. Tot voor kort besloeg het bedrijf 20.000 ha., de overheid heeft 8.000 teruggekocht om toe te voegen aan het nationale park.

Bij een stop waar David ons voorzag van koffie met een brownie en uitleg gaf over de omringende natuur bleven we maar foto's maken omdat we alle indrukken wilden vastleggen. Er zijn geen woorden voor de schoonheid van de natuur.

In de middag naar down town Wanaka gewandeld, vanaf het hotel langs het meer over een wandelpad waar in het jaar 2000 via stenen de historische gebeurtenissen in de afgelopen 2000 jaren zijn beschreven.  Gezellig plaatsje met veel terrassen (we hebben er natuurlijk ook 1 uitgeprobeerd) en veel winkels gespecialiseerd in de outdoor activiteiten, die hier zomer en winter plaats vinden, zoals watersport, hiking, mountainbiken skiën en langlaufen.  Snap nu ook waarom de hotel bedden electrische dekens hebben.

Zie foto's en video.

Morgen weer een nieuw avontuur!

1. Gonny:
    10 januari 2020
    Inderdaad.....wat een schoonheid!!
  2. Sanne Steinman:
    10 januari 2020
    Wauw😍 wat een pracht en wat kun je mooi schrijven💋💋💋💋
  3. Leo:
    11 januari 2020
    wow, zo ver als je kunt kijken hoort allemaal bij 1 farm...... eindeloos lijkt het. Indrukwekkend