Naar Wanaka

9 januari 2020 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Op weg naar de volgende bestemming, Wanaka. Een rit met tientallen haarspeldbochten door de bergen. De weg wordt omzoomd door lupines in alle mogelijke kleuren en bloeiende bremstruiken. Schitterende vergezichten op besneeuwde bergtoppen en koele meren.

De eerste stop is in Arrowtown de schilderachtige en best bewaard gebleven  goudmijnstad in het gebied. In 1862 ontdekte een groepje mijnwerkers goud in de rivier. Binnen enkele weken hadden ze 113 kg verzameld. Deze vondsten trokken uiteraard veel mensen en de stad groeide. Door de goudkoorts aan de westkust vertrokken velen, na 1865 kwamen er veel Chinese mijnwerkers, het Chinese Village (zie foto's) herinnert hier aan.

Onze tweede  stop is in Cardrona (zie foto's), een paar huisjes, een schooltje en een hotel uit 1863 met de meest bekende pub van NZ. Hier hebben we een lunch in de tuin. Heerlijk in de zon. Gezellige drukte, in NZ is het schoolzomervakantie tot eind januari.

Inmiddels aangekomen bij ons hotel in Wanaka. Eenvoudige kamer, maar met prachtig uitzicht.......over alweer een meer: Lake wanaka, onderdeel van Mount Aspiring National Park.

1. Gonny:
    9 januari 2020
    Mooie plaatjes....mooi met de verhalen erachter. Geniet xxx
  2. Kees:
    10 januari 2020