Naar Franz Josef Glacier

11 januari 2020 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Nadat we gisteren vanuit de, in de vorige blog beschreven, bijzondere locatie het National Park konden inkijken zijn we vandaag dat park bijna 200 km  van zuid naar noord doorgereden. Het Mount Aspiring National Park is het op 2 na grootse park van NZ en staat op de wereld erfgoedlijst. Prachtige tocht met uitzichten op meren en bergen en een groot deel leidde ons door ongerepte bossen. Onderweg nog een stop gemaakt voor de Blue Pool Walk. Een korte wandeling over hangbruggen naar een waterpool van grote schoonheid. Water is ijskoud, komt direct van de gletsjers, maar door reflectie kleurt het intens blauw. Prachtig, zie de foto's.

Wat verder opvalt is de verlatenheid, de leegte: ongerept en onbewoond. We misten onderweg een aangegeven en gepland zalm restaurant en hebben dat moeten bezuren. Zeker een uur lang geen alternatief om onze honger te stillen. Ook dien je tijdig te tanken omdat de afstanden tussen tankstations 100 tot 150 km kan bedragen.

Inmiddels in Franz Josef Glacier aangekomen. Een B&B uit 1926, maar wel heel authentiek. Mindere nieuws is dat het weer niet best is, vandaag bewolkt met temperaturen tussen 10 en 15 graden. Vannacht en morgen wordt veel regen voorspeld. We zullen zien, maar willen zeker naar de gletsjer.

1. Gonny:
    11 januari 2020
    Las net dat je ook kunt skydiven boven dit gebied.😉
    Warm aankleden!!! Jammer dat het weer niet zo best is.
  2. Sanne Steinman:
    11 januari 2020
    Heel jammer dat het weer zo wisselend is. Maar de foto's getuigen van onvergetelijke herinneringen.
    Heerlijk om sochtends bij ontbijt jullie verhalen te lezen!
  3. Leo:
    11 januari 2020
    wat een indrukwekkend verhaal met geweldige foto's