Queenstown

8 januari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Queenstown is een toeristisch plaatsje aan lake Wakatipu omringd door bergketens. Vanaf onze hotelkamer hebben we daar een schitterend uitzicht op. Na het ontbijt koffie op ons terras genietend van het zonnetje en het uitzicht.

Met de kabelbaan 450 m. de berg op waar je allerlei activiteiten kunt ondernemen, bungee jumpen, parasailen, rodelen maar ook gewoon een stuk wandelen. Spectaculair.

Straks verder..

Zo inmiddels naar Wanaka gereisd, maar nog even de blog Queenstown afmaken. Boven op de berg dus van uitzicht genoten. Prachtig zicht op Lake Wakatipu. Daarna lekker rustig in de stad gewandeld en uiteindelijk op terras uitgekomen. Wijntje en mensen kijken. Vanaf de boulevard zicht op de haven waar van alles georganiseerd werd: speedboten, waterfietsen en, heel speciaal, een soort haaiboten voor 2 personen die pijlsnel door het water stoven en spectaculaire manoeuvres uithaalden. Zelfs een op kolen gestookte stomboot voor een tochtje op het meer ontbrak niet. Veel toeristen en veel toeristische activiteiten.

Tot besluit lekker groene mosselen gegeten. Naar hotel en nog even op het kamerterras van uitzicht genoten, in de lounge boekkie gelezen  en op tijd onder de woI.

Morgen (inmiddels vandaag dus) naar Wanaka, maar dat wordt de volgende blog.