Naar Queenstown

7 januari 2020 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Voordat we op weg gaan naar onze volgende locatie besluiten we de glimwormen met een bezoek te verrassen. In de betoverende kalkgroeven vanTe Anau bevinden zich duizenden glimwormen die door een chemische reactie licht uitstralen om daarmee insecten, hun voedsel, te lokken. Met een comfortabele boot om 9 uur s'ochtends lekker het meer op. Het weer is wat beter, dus ontspannen tocht over het schitterende meer met heerlijke uitzichten op de omgeving. Aangekomen bij de grotten werden we na koffie en toelichting over de glimwormen (kan jullie er later alles over uitleggen) de grotten ingeleid. Spannend. Gebukt en schuifelend de grotten in. Snelstromend water, watervallen en stroomversnellingen hebben de grotten geërodeerd waardoor ruimtes en gangen zijn ontstaan waar de glimwormenzich op de plafonds en wanden hebben genesteld. Na een spectaculaire wandeling door de grot komen we bij een klein bootje, waarin we per groep van 10 personen in plaatsnemen. Lichten uit, pikdonker en op verzoek iedereen muisstil. En jawel hoor.....overal om ons heen duizenden klein lichtjes, net een sterrenhemel, maar dan vlakbij en overal om je heen. Indrukwekkend, een unieke ervaring.

Omdat fotograferen niet mocht heb ik in de foto gallerij 2 foto' van de folder gemaakt.

Daarna  de tocht naar Queenstown ondernomen. Mooie tocht, afwisselend zon en regen, maar om 4 uur ingecheckt  in prachtig hotel met uitzicht over het meer.  Biertje, wijntje en lekker lammetje voor Kees. Tot morgen.