Naar Kaiteriteri

15 januari 2020 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Vandaag een lange tocht voor de boeg. 300 km, maar dwars door bossen en bergen dus snelheid kunnen we niet maken. Uiteindelijk zullen we er 5 uur over doen. De weg voert ons eerst langs de westkust, uitzichten op zee, door een kloof langs een rivier en mijlenver geen huis te zien. Indrukwekkende vergezichten.

We maken een kleine omweg nadat we op de wegenkaart zagen aangegeven dat er een zeehonden kolonie te zien zou zijn; korte wandeling naar een uitzichtpunt waar we inderdaad zicht hadden op een rotsformatie waar een hele kolonie zeehonden lag. Fascinerend om een groep te zien in hun eigen habitat. Volwassen zeehonden, kleintjes en zelfs baby's scharrelden rond over de rotsen, lagen te zonnen en gingen de zee in. Heel bijzonder om dit gade te kunnen slaan. (Zie foto's). We kunnen er uren naar kijken.

Daarna verder in weer een ander landschap. Bergachtig met veel dichte bossen. Veel haarspeldbochten en in de brede dalen wordt hop geteeld (hop, hop op naar de brouwerij) en is er fruitteelt. Als je een jazz appel koopt dan komt hij hier vandaan.

Voor een kop koffie stoppen we in Hokitika, alweer ontstaan en gegroeid tijdens de goudkoorts, momenteel wordt  hier jade gevonden en bewerkt tot sieraden, prachtig.

Aangekomen in Kaiteriteri worden we aangenaam verrast door een prachtig B&B. Ons onderkomen voor de komende 3 nachten ligt op een heuvel met uitzicht op de baai van Kaiteriteri.  Vanuit je bed de zonsopgang boven zee zien, wie heeft dat?