Naar Punakaiki

13 januari 2020 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen weer stralend weer, waardoor we de besneeuwde toppen, die gisteren in de laaghangende bewolking schuil gingen, toch nog even goed konden bewonderen. We zijn nu echt aan de West Coast en rijden door prachtige regenwouden naar de kustweg langs de Tasmanzee. Mooie uitzichten op de onstuimige zee met ruige kusten. Maar het (voorlopige) hoogtepunt van de reis moet nog komen. Als onderdeel van het Paparoa National Park bezoeken we in Punakaiki de Pancake Rocks and Blowholes. De gelaagde rotsformaties worden geteisterd door de krachtige zee, waardoor in de rotsen spuitgaten zijn ontstaan. Inponerend en bijna niet te beschrijven hoe de zee binnen de prachtige rotsformaties te keer gaat. Nog nooit zoiets indrukwekkends gezien. De foto's en video geven een beeld, ....maar je moet het ervaren hebben. Prachtig.

Inmiddels zijn we in een gehucht met 5 huizen, Barrytown, aangekomen. Een mooi, eigen cottage met uitzicht op zee in de middle of nowhere. Maar wel cafe op de hoek voor bier, burger en pizza.