Kaiteriteri

15 januari 2020 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Kaiteriteri is bekend om z'n goudgele stranden en dat klopt. We zien ze vanuit onze slaapkamer, maar zijn er ook geweest. Goudgele stranden en helblauwe zee, prachtig. Kaiteriteri is ook de toegang tot het Abel Tasman nationale park, dat vooral bekend staat vanwege de tocht langs de kust. We hebben ons laten uitdagen. Eerst met de boot naar Medlands Beach, een baai (met goudgeel strand) halverwege het park. Van daaruit een trektocht gemaakt van 4 uur naar de Anchorage baai (met goudgeel.....) waar we weer met de boot werden opgehaald. Een prachtige tocht, maar wel zwaar en hondsvermoeiend. Steil, smal pad langs de rotsen, omhoog en weer omlaag, door een ongerept wild, maar prachtig bos met enorme boomvarens. Uitzichten op de zee met de inhammen diep onder ons. Klauteren en zwoegen. We hebben het gered. 4 uur werd 4,5 uur, en de rug van Kees zowel als de knie van Gerry  zullen nog wel een paar dagen pijn doen. Maar het was de moeite waard en we zijn zeer trots op onszelf.

Daarna biertje, lekker gegeten en het warme bad in. Dit B&B kent alle gemakken. Klasse