Naar het Noorder Eiland

17 januari 2020 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vanochtend met een big hug afscheid genomen van onze enthousiaste gastvrouw Tanya. We hebben haar B&B in ons hart gesloten, wilden eigenlijk nog niet weg.

Onze reis vervolgt zich naar Picton, waar de ferry ons naar Wellington vaart.

De weg gaat door enorme wijngaarden, waar de beroemde Nieuw Zeelandse sauvignon blanc uit marlborough vandaan komt. In de afgelopen 50 jaar zijn er van 1 tot 130 wijnhuizen gevestigd.

Voor de koffie stoppen we aan de kust in een plaatsje waar de groenlip mossel industrie zit, schijnt goed te zijn tegen artrose!

Bij de ferry aangekomen krijgen we de mededeling dat onze overtocht gecanceld is... dit terwijl op onze voucher alles geconfirmed is. Na wat telefoontjes toch een boarding pass ontvangen. Toch wel een beetje zenuwachtig gedoe, je komt niet zomaar aan de overkant.

De overtocht van 3,5 uur verloopt rustig, eerst door de sounds (een soort fjorden) en later over zee.

Inmiddels zijn we in Wellington. Een krankzinnige stad, maar dat leggen we morgen wel uit.