Naar Hahei

25 januari 2020 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Wekker gezet en vroeg weg, lange rit voor de boeg. Geen zin in ontbijt van onze uiterst onsympathieke "gastheer", dus bij een superminimarkt ontbijt gekocht. Zie foto. Lange reis naar Hahei door afwisselend landschap en heel veel bochten. Wegen gaan hier allemaal omhoog en omlaag. Vermoeiend auto rijden.

Rond 14. 00 in Hahei. Een toeristisch kustplaatsje met prachtige stranden en beroemd vanwege de Cathedral Cove. Leuke B&B met aardige gastvrouw en gastheer. Prachtig uitzicht over de baai. Inmiddels is het echt zomer geworden met temperaturen rond 28 grd en stralende zon. Ger geniet van het strand en Kees van een koud biertje...

Inmiddels zij  we nu twee dagen verder, gisteren met een snelle speedboot de prachtige kusten verkend en de Cathedral Cove vanaf zee bewonderd, vandaag ernaar toe gewandeld. Dat was een zware pittige wandeling, maar de uitzichten vergoeden alles.

Vanmiddag locale attractie meegemaakt. Hot water beach. Op 2 km onder het strand bevind zich een thermische bron van miljoenen jaren geleden. Bij eb kan je een kuil graven op die locatie en genieten van het opkomende grondwater dat lekker warm is. Tot 60 grd. Krankzinnig gezicht allemaal mensen die op klein stukje strand kuiltje graven en erin gaan zitten.

Vanavond lekker eten in de Church Bistro,  morgen een lange tocht naar onze laatste bestemming.