Dagje Rotorua

22 januari 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Dagtrip geboekt met een wandeling en een boottocht. Toerists for ever!

We zijn in Waimangu. Actief vulkanische gebied sinds 1882. Vorige eeuw 5 erupties. Wandeling van ca. 2 uur gaat langs geisers, modderpoelen, hete riviertjes..Indrukwekkend (wederom...). Foto's en video's spreken voor zich.

De boottocht van 3 kwartier over het meer naar met water volgelopen kraters en naar een ooit uitgebarsten vulkaan. No worries guys (= Nieuw Zeelands) deze vulkaan doet het echt niet meer.

Op de weg terug is de Maori village helaas niet te bezichtigen.  In plaats daarvan gaan we naar een enorme geiser (Te Puia) waar ook heel veel hete modderpoelen zijn. Jammer Duncan, deze modder is te heet om je mee in te smeren (Costa Rica)...

Morgen weer verder naar nieuwe avonturen,  deze B&B krijgt geen hoog cijfer. Alle Nieuw Zeelanders (kiwi's) die we tot nu toe ontmoet hebben zijn buitengewoon vriendelijk, laid back en behulpzaam maar niet deze gastheer, wat een chagrijn,  we denken dat hij niet van Nederlanders houdt. Zelfs de kamer is niet gedaan, morgen beter.