Op weg naar Monteverde

11 mei 2018 - La Fortuna, Costa Rica

Vandaag een rit van ca. 3 uur naar Monteverde.  Over de  laatste 40 kilometer hebben we zeker een uur gedaan ,off road rijden is hierbij een peulenschil.  Zo'n slechte weg hebben we nog niet gehad, auto en inzittenden zijn verschrikkelijke door  elkaar geschud, door de enorme stofwolken van tegenliggers of de auto's voor je zag je af en toe geen hand voor ogen,  het mag een wonder heten dat we geen lekke band hebben opgelopen.

Het goede nieuws is dat we dezelfde weg weer terug moeten als we naar de volgende bestemming gaan. Bovendien gaan ze aan de weg werken en is hij maar 3 x per dag geopend voor verkeer. Tsja, reizen is afzien.

Monteverde is een nevelwoud reservaat op 1400 meter hoogte en is wereldberoemd vanwege de enorme diversiteit aan planten en dieren. (bij het sjouwen van de bagage naar de lodge spotte duncan (wie anders) de zeldzame quetzal de mest spectaculaire vogel van de tropen. Duncan spurtte terug voor z'n camera maar net bij terugkomst vloog hij weg, er is dus jammer genoeg geen bewijs.

'S avonds heerlijk gegeten in het tree house restaurant , een enorme boom waar een restaurant omheen is gebouwd, dmv trappen kom je op de verdiepingen.