Rio tico dag 1

17 mei 2018 - Sierpe, Costa Rica

Half 7 ontbijt om naar Sierpe te rijden waar de boot klaarligt. Met 4 passagiers, een natuurgids( genaamd Ceasar)  en de kapitein varen we zo'n 1,5 uur over de rivier naar zee (grote oceaan).  Onderweg  gestopt omdat er een troep zgn. Squirl monkeys in de bomen zaten, ook moeders met een baby. Geweldig.

De boot heeft er behoorlijk moeite mee om door de branding te komen, dat betekent lekker stuiteren over de golven . Daarna ruim een uur over zee naar het natuurpark Corcovado. Aangemeerd op zo'n verschrikkelijk bounty strand waar het ranger station is. Hierna neemt de gids ons mee op een tocht door een zeer bijzonder stuk ongerepte jungle. Fantastische gids (bioloog) die ons ontzettend veel kon vertellen over daar voorkomende dieren.  Door middel van de door hem meegesjouwde telescopische kijker waren we in staat om dieren te zien die je geheid over het oog zou zien. Hoe die gasten aan geluiden en soms geuren weten dat er een dier in de buurt is....Ook sporen van dieren, waarvan wij denken oh een voetstap in het zand, zegt hij hier was net een tapir. We hebben geweldige foto's van dieren die we niet eerder gezien hebben, zoals ara's. Onze lijst wordt steeds langer.

Na deze tocht was er een geweldige lunch. Christiene, het fruit hier is net zo lekker als in Thailand.  De gids heeft ook nog een kleine  "operatie " aan mijn voet verricht. Met een speld een splinter verwijderd. Gevaarlijk land costa rica..

Duncan en ik hebben lekker uitgebuikt in een hangmat maar Kees ging toch nog even met de gids op stap.

Daarna vlug in de boot gesprongen omdat de golven aantrokken. Stuk oceaan varen en weer via de rivier naar het kleine haventje. Halverwege de rivier een zijtak door de mangrovebossen , een heel bijzonder ecosysteem .

Wat een dag, zoveel indrukken .