Naar Rotorua

21 januari 2020 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Lekker vroeg op pad naar het volgende avontuur. Weer een totaal ander landschap, veel bosbouw en onderweg talloze vrachtwagens met gekapte bomen. Volgens insiders is 90% bestemd voor China.

Opeens zien we grote stoomwolken verschijnen: de ondergrondse vulkanische activiteiten leiden tot thermische reservoirs die stoom produceren. Regelmatig spuit de stoom omhoog: geisers!! Veel geisers worden commercieel geëxploiteerd voor industriële warmte.

We bezoeken een vulkanisch park waar op diverse plekken de stoom uit de grond komt. Doet denken aan het vulkanische gebied in Costa Rica, Duncan.

Voor de koffie stoppen we bij het grootste meer van NZ lake Taupo, hier kunnen we een mandje golfballen in het water of een hole in 1 slaan.

De volgende stop is bij de waterval van Huka, korte wandeling met fantastisch uitzicht.  Zie video.

Onze bestemming is Roturua, door de zwavelgeur ruik je dat je in de stad bent aangekomen. De B&B ligt zo'n 12 km. Verder op een heuvel met uitzicht op het meer. Grote kamer met veel faciliteiten w.o. een biljartkamer....

Voor morgen weer een interessante tour geboekt en daarna in Rotorua gezellig gegeten.

1. Christiene Van Zwanenburg:
    21 januari 2020
    Wow mooi zeg! De hole in 1 hebben jullie natuurlijk wel even geslagen he?...
    Xxx
  2. Gerry Kanters: