Naar Napier

19 januari 2020 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vanuit een wat regenachtig Wellington op weg naar Napier aan de pacific coast.

Door een behoorlijk heuvelachtig gebied met dubbele vangrails, wat steile afgronden vermoedt,  rijden we door de mist en zien dus van de omgeving niets.

Gestopt in een plaatsje waar scandinaviers zich ooit gesetteld hebben en we het plaatselijke museum hebben bezocht, nu rechtstreeks naar Napier. Deze stad is in 1930 verwoest door een aardbeving en daarna in de jaren 1933, 1934 herbouwd in de stijl van die tijd: Art Deco. Zeer bezienswaardig. Er is ook een haven waar enorme cruiseschepen aanleggen,  dus een gezellige drukte. De zon is weer gaan schijnen en het is behoorlijk warm. Bij de toerist information voor morgen vast een tour geboekt.

Ons hotel ligt aan de baai met een boardwalk langs het strand. Het is duidelijk vakantie, mensen lopen lekker te flaneren en te genieten. Bij een restaurant met uitzicht op zee heerlijk gegeten en een cruiseschip uit zien varen.