Manuel Antonio dag 1

18 mei 2018 - Manuel Antonio Parque Nacional, Costa Rica

Vandaag een bezoek aan nationaal park Manuel Antonio. We besluiten toch een gids te nemen.  Veel apen gezien, waaronder doodshoofdapen, en howlers (wat kunnen die een keel opzetten).

Ook een paar luiaards, wat zijn dat een bijzondere beesten: ze komen 1 x per week naar beneden uit de boom waar ze in zitten om hun behoefte te doen,  dat duurt uren, wat bewegen díe beesten traag. Als ze hun baby uit de boom laten vallen doen ze geen moeite om naar beneden te gaan, duurt te lang, tegen die tijd is de baby opgegeten of volwassen. We hebben 2 soorten gezien, 2 en 3-tenige, met een ontzettend harige vacht, broedplaats voor insecten en die in het regenseizoen vol met algen zit. Ze hebben een gezichtje als een smiley.😊

Ze zeggen dat Nederland een kikkerlandje is, nou dan ben je nooit in C.R. geweest. Een kikker gezien in de vorm en kleur van een blad, je zou er zonder gids langsrennen. Nou ja rennen doen we niet, het is zo heet dat het zweet van je afloopt.

Aan het eind van de tocht komen we bij een prachtige baai waar we heerlijk kunnen zwemmen , wel uitkijken voor brutale wasberen en apen die in je spullen op zoek gaan naar iets eetbaars. Ook lopen er veel leguanen voor je voeten, maar ja daar hebben we al zo veel van gezien...

1. Gonny:
    18 mei 2018
    Echte jungle specialisten. xxx
  2. Sanne Steinman:
    18 mei 2018
    Zo fijn om jullie avonturen mee te beleven.