Dunedin to Te Anau

7 januari 2020 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Vandaag zo'n 6 uur rijden voor de boeg door het zuidelijk deel van het zuider eiland. Een zeer winderige dag voor een groot deel langs de kust. Onderweg zien we schapen,  veel schapen,  er zijn in NZ ca. 14 miljoen schapen, bedenk je eens dat ze in deze tijd van het jaar geschoren moeten worden... Ook zijn er zo'n 13 miljoen koeien,  hoezo stikstof problematiek. Heel af en toe zie je een boerderij, meestal niet maar een eenzame brievenbus spreekt voor zich. Dit deel van het land is in 1800 door de Schotten gekoloniseerd,  dit zie je nog steeds aan de namen mac zus en mac zo.

Langs de weg zien we een zeeleeuw, helaas geen foto, stoppen was geen optie. De eerste stop is bij Nugget Point met een wandel pad naar de vuurtoren waar we pinguïns en zeehonden kunnen zien, helaas waren ze niet thuis, wel te horen in het water.

In Te Anau logeren we in het guesthouse van Sarah en John, wat een prachtige locatie met uitzicht op het meer (zie foto's en video).