Christchurch naar Dunedin

4 januari 2020 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Op weg naar de volgende bestemming,  zo'n 360 kilometer. Landschap weinig opwindend, vlak met uitgestrekte weilanden met koeien,  heel veel koeien. Je snapt nu waarom zoveel Nederlanders hierheen zijn geëmigreerd.

De door het reisbureau gesuggereerde stops bij een Cookie factory, fabriek voor spinnewielen, pottery factoyen een kaasfabriek hebben we maar geskipt.

Wel gestopt in Oamaru, oud victoriaans plaatsje aan de kust.

Volgende stop bij de Moeraki boulders, enorme ronde rotsblokken op een stuk strand van 50 meter en alleen hier. Wonderlijk maar prachtig (zie foto's).

Tijd voor fish and chips in een klein vissersdorpje.  Heel idyllisch. Lekker op een terras met een biertje in de zon.

Ons hotel in Dunedin is een voormalig verblijf van paters/leraren van de school er tegenover. Nu een kleinschalig hotel met 15 kamers.

1. Leo:
    5 januari 2020
    lijken wel schildpadden die stenen....... de lucht is wel opgeklaard, hopelijk de temperatuur ook :)
  2. Gerry Kanters:
    9 januari 2020
    Wonderbaarlijk natuurverschijnsel, ga nog eens opzoeken of dit elders in de wereld ook voorkomt.