Cape kidnapper

20 januari 2020 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag weer een  bijzondere dag. Rustig opgestart met koffie op terras van hotelkamer, helaas in de regen, maar dat was tijdelijk.

Om 13.30 hadden we een Gannets Safari geboekt naar Cape Kidnappers in de Hawke's bay. In 4WD busjes, gaan we off road en door rivierbeddingen. Spectaculaire mooie tocht door heuvels met steile wanden en brede glooiende weiden. Weer fantastische uitzichten. Het hele gebied is eigendom van een steenrijke Amerikaanse zakenman. Hij heeft hier ook een golfbaan met 71 holes laten aanleggen met lodges. Voor 500 dollar kun je hier een rondje golf spelen en voor nog meer geld een overnachting boeken. Zij hoeven niet over de lange zeer hobbelige weg te rijden maar kunnen met een helikopter invliegen. Tevens is het ook nog een farm met vele honderden schapen en koeien.

En dan komen we op de broedplaats van de grootste Jan van Gent kolonie ter wereld. Op de rots waar we staan zitten pal voor onze neus 4000 Jan-van-Genten, in totaal in dit gebied 15000 vogels....enorm wat een indrukwekkend schouwspel, niet te beschrijven wat je ziet en ervaart (en ruikt). De vogels broeden hier en vliegen dan non-stop naar Australië, zo'n 3500 km, om over een aantal jaren hier weer terug te komen om te broeden. Was weer bijzonder.

Terug in Napier lekker gegeten, zwaardvis dit keer. Morgen weer en route.

1. Wiets rein en kids:
    wat een prachtige reis!
  2. Sanne Steinman:
    Geweldig!!
    Wat een prachtige plaatjes 💋💋
  3. Gerry Kanters:
    20 januari 2020
    Wat je gelukkig niet kon ruiken was de poe poe van al die vogels. Was wel heel bijzonder om zo dichtbij te kunnen komen.